Blog

  • 100% Noticies

Aconsegueix una major seguretat i privacitat per a les dades de la teva empresa amb NextCloud

NextCloud, la herramienta para que la empresa disponga de su propia nube con todo el control

El teletreball és una disciplina cada vegada més estesa en les empreses, i per aquesta raó cada vegada és més necessari que les organitzacions disposin d’un espai de magatzematge col·laboratiu i accessible per a tots els usuaris independentment de la seva ubicació geogràfica.

Algunes empreses recorren a serveis externs com Google Drive, Microsoft OneDrive o DropBox per a disposar d’un espai en el núvol o cloud on allotjar la informació necessària.

Però existeixen limitacions importants a nivell de configuració i funcionalitats. I d’altra banda, no es disposa de cap mena de control sobre les dades emmagatzemades, perquè els servidors estan sota la supervisió de Google, Microsoft o DropBox.

Existeixen altres alternatives “Open Source” per a les empreses que vulguin tenir un control absolut de la informació, i que a més, no depenguin d’un servei extern per a l’allotjament de dades sensibles, sense haver de renunciar a la facilitat d’ús. Estem parlant de NextCloud.

NextCloud, el “núvol privat” que garanteix la màxima privacitat i seguretat per a les dades de la teva empresa

NextCloud és un projecte que va néixer a Alemanya en 2016 sota la llicència “Open *Source”, i que no ha parat de créixer des de la data. En l’actualitat els governs de França i Alemanya ja confien en NextCloud com a solució d’allotjament de fitxers o “núvol privat”, i altres empreses importants ja han fet el pas per a no dependre de solucions de tercers pel que fa a la informació sensible i confidencial.

Emmagatzematge i sincronització d’arxius en el núvol, i moltes funcionalitats més

Una de les principals funcionalitats de NextCloud és l’emmagatzematge d’arxius, igual que ofereixen eines propietàries i tancades com Drive i OneDrive. La principal diferència és que les dades es guarden en el servidor de l’empresa.

De manera ràpida, podràs compartir tots els arxius que vulguis amb una única persona, o amb un grup de treball. Així mateix, tindràs l’opció de controlar qui accedeix a través de permisos o contrasenyes. Es permeten crear rols de cadascun donant la possibilitat editar-ho o de només llegir-ho.

NextCloud permite a las empresas disponer de su nube privada

De la mateixa forma, i a través de les diferents aplicacions de sincronització per a Windows, MacOS o Linux, els usuaris podran disposar dels fitxers sincronitzats en els seus ordinadors o dispositius mòbils (Android/*iOS).

D’altra banda, NexCloud ofereix la possibilitat de gestionar contactes i calendaris per als usuaris que formen part de l’organització de manera fàcil i intuïtiva. A més, si volem realitzar videotrucades amb usuaris externs a l’organització, podrem convidar-los fàcilment mitjançant un enllaç.

Una altra de les funcionalitats que s’ofereixen d’entrada és un xat privat, on la comunicació està encriptada d’extrem a extrem.

*NextCloud disposa d’un editor de documents de text i fulls de càlcul, per la qual cosa podrem editar en línia sense necessitat de disposar d’un paquet ofimàtic com a Office 355 o LibreOffice, però també podrem editar-los offline i sincronitzar-los posteriorment si l’empresa ja disposa de Microsoft Word i Excel.

Com a conclusió, NextCloud és una de les eines imprescindibles per a l’empresa que es preocupa per la seguretat i la privacitat de les seves dades, però que a més no vol renunciar a la facilitat d’ús a la qual estan acostumats els empleats.

Si vols conèixer més detalladament com implementar NextCloud en la teva organització, posa’t en contacte amb nosaltres i respondrem a tots els teus dubtes.